Affiliate marketing

Chcete zvýšit prodej? Využijte affiliate marketing

Slyšeli jste už o affiliate marketingu? Pokud provozujete vlastní web, blog nebo naopak nabízíte zboží a služby na internetu, určitě by vás toto téma nemělo minout. Jde totiž o zajímavou formu online reklamy, která má smysl, jak pro samotného inzerenta, tak pro publishera. Inzerenti jsou v tomto případě firmy, které chtějí zvýšit prodej, a publishery zas osoby nebo firmy, která jsou ochotné na svém webu nebo blogu za provizi propagovat služby nebo zboží inzerentů.

Pro lepší pochopení affiliate marketingu se můžete podívat na následující video.

Pokud se řadíte na stranu potenciálních inzerentů, máte na výběr hned dvě možnosti, jak řešit affiliate marketing:

Samostatný program vs. affiliate síť

Jaká pro a proti musíte zvážit před definitivním rozhodnutím?

  1. Integrace do sítě může být bezplatná. Samostatný program není nikdy zadarmo.
  2. V rámci integrace do sítě část provize zůstává v síti. V samostatném programu si inzerent určuje 100 % z toho, co publisher dostane.
  3. V případě integrace do sítě většinu prací na sebe přebírá síť. Správa samostatného affiliate programu vyžaduje značný čas (na administraci, propagaci a práci s publishery).
  4. Hlavní výhodou sítě je pro inzerenta v tom, že má k dispozici síť již existujících publisherů. V novém, samostatném programu je nutné je od začátku aktivně hledat.
  5. Know-how, které poskytne affiliate manager sítě, pomůže kampani v začátcích i v běžném provozu. Při vlastním programu je nutné spoléhat se sám na sebe, resp. najmout si člověka, který má v této oblasti zkušenosti.

Výhody ekosystému affiliate sítě

Affiliate síť vytváří svůj vlastní ekosystém z množstva publisherů, inzerentů a jejich kampaní. Vše se děje v rámci jednoho prostoru. V případě profesionálních sítích jsou dokonce standardizované rozměry bannerů, popisy kampaní a podmínky. Publisher tak nemusí zbytečně ztrácet čas hledáním, přemýšlením a případnými úpravami.

Výhodou sítě je také agregace, tedy slučování, příjmů publishera. Ten totiž většinou získává provize z více kampaní, což může být v případě samostatného programu nepřehledné, a nechává si je vyplácet centrálně.

K dispozici má také administraci, kde může přehledně sledovat všechny výsledky. Nemusí se tak neustále přehlašovat z jednoho systému do druhého – vše si spravuje z jednoho místa. Nemusí čekat na výplatní minimum, které každý program i síť má. Čeká jen na kumulovaný výdělek všech kampaní, které ze sítě využívá.

Pro obě strany je výhoda i ve fakturaci. Síť fakturuje inzerentovi všechny provize v jedné faktuře a vyplácí všechny výsledky kampaní publisherovi najednou. Ani jedna strana tedy nemusí řešit faktury od několika publisherů, resp. z několika affiliate programů.

Samostatný program si žádá čas a zdroje

Samozřejmě, samostatný program má své výhody:

  • inzerent přesně ví, s jakými publishery pracuje;
  • má přímý dohled nas provizemi;
  • je schopen okamžitě reagovat na situaci v kampani.

Z dlouhodobého hlediska, pokud to inzerent se zvýšením prodeje myslí vážně, má dobrý produkt, pricing, čas a zdroje, je individuální program dobrým řešením.

Samostatné řešení však vyžaduje čas, či dokonce člověka, který by program zastřeší. Často se však stává, že „lidé z marketingu” na to nemají čas a nerozumějí této problematice. Jejich affiliate program tak nemá výsledky a je zrušen.

Je možná kombinace sítě i samostatného programu?

Některé sítě tuto možnost mají. Například v rámci naší affiliate sítě dognet.cz nabízíme, jak bezplatnou registraci s dělením provizí, tak možnost pilotovaného programu. Můžete tedy využít naši síť, nebo si řešit program samostatně, ale nabízíme řadu dalších možností.
Ať už se rozhodnete pro samostatný program, nebo síť, nebo je zkombinujte, vždy pečlivě zvažte a informujte se, co je nejlepší pro váš konkrétní byznys.

pturek

zpět nahoru