Co dělat když PPC nefunguje

Pay Per Click reklama 2. díl – Co dělat, když PPC nefunguje

Pokud vás zajímá, co je PPC, jak funguje apod. mrkněte na předchozí článek.

Zde se podíváme více pod pokličku nejčastějším problémům a také na několik řešení těchto nešvarů.

Čemu se vyhnout:

1.    PPC nespravuje zainteresovaná osoba

Není to jednoduchá činnost a vyžaduje neustále aktualizování znalostí. Pokud tuto práci u vás provádí sekretářka, kterou to nebaví a pociťuje to jen jako ztrátu času, rozhodně se nemůžete potkat s velkým úspěchem.

2.    PPC prej začíná i končí nastavením kampaně

Vůbec ne! Naklikat data do systému nestačí, jen to jen část celkové práce. Je třeba dále analyzovat a optimalizovat kampaně. Ptejte se, kde se dá ušetřit, co vylepšit, jaké další fráze přidat, co vyloučit apod.

Vaši pozornost ale také nezapomeňte věnovat i koncové stránce – ta kam se dostane uživatel, a optimalizujte i tu!

3.    Nešvar v nutkání být vždy první

Být stále na první pozici by vás přišlo hodně draho. Zeptejte se sami sebe, zda je to opravdu natolik důležité, že vám to za to stojí.

Pokud máte k dispozici čísla, můžete si porovnat, kolik ušetříte umístěním se na 2. pozici a jaká je výsledná konverze.

Problém je, že většina lidí tomuto nevěří, dokud neuvidí konečná čísla, a tak to nechtějí ani zkusit.

4.    Velké množství prokliků znamená úspěch… je tomu opravdu tak?

Ne není! Značí to jen to, že jste hodně utratili. Musí vás zajímat, kolik prokliky přinesly (konverze), zda vás navštěvují relevantní zákazníci atd.

5.    Zacílení na příliš obecná klíčová slova

Bude pro vás nesmírně drahé držet se na vrcholu vyhledávání pro příliš obecná slova a navíc tak ani nezískáte relevantní prokliky!

Nesnažte se být první u obecných slov – je to drahé, ani se nesnažte být vidět úplně všude.

Příkladem obecných slov budiž např. auto/auta. Jenže když toto slovo zákazník zadá, co tím míní? Chce koupit auto, hledá příslušenství do auta, chce si udělat řidičák na auto nebo hledá, kde prodat auto apod? Už rozumíte, proč tohle nemůže fungovat?

 

6.    Odkazujete na domovskou stránku? Chyba!

Tím nutíte zákazníka zorientovat se na vašem webu, hledat apod. To se mu ale ne vždy povede ani se mu to nemusí chtít absolvovat, a vy tak o něj přijdete. Dejte si tu práci raději za něj a obtěžujte se odkazovat přímo na relevantní stránky vašeho webu.

Zároveň si pohlídejte, že vaše odkazy skutečně někam vedou, tedy ne na neexistující stránky.

Další chyby propagace mohou být:

  • Nepoužíváte vylučovací slova
  • Máte chybné texty inzerátů
  • Máte jen jeden inzerát
  • Používáte všude jenom volnou shodu
  • Žádný remarketing
  • Nemáte vytvořenou brandovou kampaň
  • atd

 

K fungování PPC na maximum vás mohou dovést tyto 4 rady:

Ty mimochodem ve své podstatě nabízí řešení většiny výše zmíněných problémů.

1.     Přemýšlet a neustále se zlepšovat

Vítěz není nutně ten nejsilnější a největší, ale ten nejchytřejší. PPC se neustále a dennodenně mění. Platí, že to, co fungovalo včera, nemusí fungovat i dnes. To souvisí i s častým nešvarem, kdy se PPC ve firmě věnuje někdo zcela mimo tento obor, kdo ani nemá zájmy se dále vzdělávat sám. Tento člověk zkrátka nebude sledovat trendy a nebude dotahovat reklamu k dokonalosti ani se nebude zabývat novinkami.

2.     Vzdělávejte ostatní pomocí kvalitního obsahu

Využijte dostupných materiálů, s trochou šikovnosti se v nich dá najít mnoho užitečných informací.

Pro PPC agentury i pro vás je výhoda, když si zvládnete část marketingu obstarat vlastními silami. Online marketing roste velmi rychle a práce je tolik, že dobrá agentura zkrátka neví, co dřív. Díky toho, že si zvládnete udělat sami kus práce jim zůstane více času na ty podstatné věci a budou se tak věnovat službám s vyšší přidanou hodnotou namísto rutiny.

3.     Nabízejte jen ty služby, kterým skutečně rozumíte

K úspěchu vás nedovede snaha pokrýt vše. Kdo dělá vše, nezvládne dělat nic pořádně. A to je veliký problém zvláště v oblasti marketingu!

Mnohem efektivnější je vybrat si několik služeb, druhů zboží či výrobků, na ty se soustřeďte a ovládněte je. Naučte se je propagovat co nejefektivněji a teprve poté se můžete snažit postupovat někam dále.

4.     Využívejte umělou inteligenci nakolik to jen půjde

Přijde vám zbytečné trávit hodiny např. sekáním trávníku srpem, když na to můžete vzít sekačku a mít to za několik minut hotové? Tak proč to neudělat u PPC reklam stejně?

Různé přístroje i softwary již dnes dokážou během pár vteřin udělat spoustu práce a mnohdy i kvalitněji. Kde je to možné, využijte je! Například poměrně nové chatboty apod. lze skvěle využít i v oblasti marketingu a reklam.

 

Poslední návrh závěrem

PPC skutečně není pro každého a ne vždy je to ta nejlepší volba reklamy. Zkuste i něco jednoduššího jako jsou např. venkovní bilboardy, které jsou mnohem levnější a mnohdy dokáží být ještě efektivnější.

pturek

zpět nahoru