Co je to call action – 11 + 4 tipy, jak vytvořit co nejlepší CTA

Cílem CTA je zkrátka přimět čtenáře k nějaké činnosti. Call to action se do češtiny obvykle nepřekládá, ale pro snazší pochopení anglicky nemluvících čtenářů, lze volně přeložit jako výzva-k-akci. U příkladů CTA uvidíte, že jste s nimi chtě nebo ne již mnohokrát setkali. Už proto, že cílem mnohých reklam je proklik, navedení na nákup produktu apod., si můžete domyslet, že jejich význam pro úspěšnou marketingovou kampaň není malý.

Příkladem budiž třeba:

„Sportovní reklama dokáže zvýšit ziskovost a zlepšit dobré jméno firmy.
Začněte ještě dnes!

Jak si můžete všimnout, v logicky odpovídající části textu CTA je přímo umístěn odkaz, který vede na související stránku. Důležité je, aby z textu CTA jasně vyplývalo, kam čtenáře odkazujete, jinak budete působit méně důvěryhodně (v případě, kdy čtenáře navedete na nesouvisející stránku) nebo čtenář raději ani neklikne na odkaz (pokud z textu není patrné, kam odkaz směřuje). Neznámých odkazů, ze kterých nelze pochopit, kam nás navedou, se bojíme (často právem), a proto se jim raději vyhýbáme.

11 tipů, jak by mělo efektivní call to action vypadat:
  • Musí být jasné, specifické a stručné!
  •  Zdůrazňujte výhody, který váš zákazník získá
  • S pomocí co nejjednodušších instrukcí vysvětlete, jaké kroky budou následovat – např. stáhnout zde, zaregistrovat se zde atd.
  • Popožeňte návštěvníka k rychlému jednání
  • Texty bez CTA jsou jen informace!
  • Podpořte call to action grafikou, zajímavých textem, zvýrazněte jej a oddělte od zbytku textu – například jde-li o online text, využijte tzv. butonů
  • Pokud po uživatelích něco chcete, řekněte jim přesně co (buďte konkrétní) – pokud např. chcete, aby nakupovali, mělo by CTA být něco jako „koupit zde“ a nikoliv „odkaz zde“
  • Řekněte svým návštěvníkům, proč by měli nakupovat a ukažte jim, co získají, když na výzvu zareagují, např. „Chci slevu za nákup ihned“
  • Rozhodně nezapomeňte na zájmena „vy, vaše, vás“, protože vaše call to action jimi okouzlíte a zlidštíte
  • Otestujte vybrané CTA (např. počet prokliků) a je-li třeba, rozhodně jej vylepšete, nebo dokonce nahraďte novým – není zde žádný prostor pro neefektivitu!
  • Naproti všemu uvedenému výše, stále buďte obezřetní a soudní, neboť lidé nemají rádi, když je někdo do něčeho vyloženě nutí

Využijte své nové poznatky o CTA a dejte se do toho s námi.
Nyní už pro Vás nebude problém snadno a rychle
najít ideální reklamní plochu!

4 nejdůležitější tipy, jak vytvořit super CTA?

Znáte výmluvy jako: 3 slova jsou málo, všichni ostatní stejně používají…, bylo to přednastavené v šabloně, nebo když si to budou chtít koupit, tak tlačítko najdou?

Odpověď je jedno velké NE, aneb ještě jednou znova a pořádně!

  1. Vžijte se do role zákazníka zvažujícího nákup a zkuste si doplnit větu „Chci _________.“ A to, co doplníte je vaše CTA. Snadné, že?
  2. Požívejte slova jako zdarma, hned, já, nový, protože apod.

Poznáte úspěšnější frázi při předbíhání ve frontě na kopírku?

  1. Promiňte, potřebuju vytisknout 5 stránek. Můžu vás předběhnout?
  2. Promiňte, potřebuju vytisknout 5 stránek. Můžu vás předběhnout, protože spěchám?

Áčko má úspěšnost okolo 60 %, ale b přes 90 %. A to je ohromný rozdíl na to, že jste doplnili pouze 2 slova! No ne?

  1. Nedávejte na výběr – buďto tím snížíte úspěšnost prokliku, anebo mohou mít zákazníci ponákupní výčitky („Že já si nevybral raději tu druhou…“)
  2. Vytvořte vícero CTA, porovnejte si je mezi sebou a zvolte to podle vás nejlepší
pringel

zpět nahoru