Marketinkové trendy 2018

Nejdůležitější trendy v digitálním marketingu v roce 2018, které byste rozhodně měli znát!

Konkurenční a tím i marketingový boj o zákazníky stále přitvrzuje a ani letošní rok toho není výjimkou. Všichni hledáme skulinu či nový způsob, jak zaujmout lidi na té malé svítící obrazovce, ať už je to mobil nebo počítač.

Zde nenajdete originální ani přelomové nápady na virální kampaň, ale naleznete zde opravdové trendy, které letí! Na vás je se těmito trendy inspirovat a využít je originálním způsobem, který vám zaručí úspěch.

 

Otevření platformy Chatbot – komunikačního robota

E-mail marketing má stále své místo a rozhodně ho nenahradil, neboť lidé stále čtou své e-maily, avšak právě zde můžeme spatřit velký potenciál. Zabralo to dost času, než vývoj poskytl takové nástroje, aby bylo možné tyto roboty vybudovat, nyní už však existují první výsledky, které naznačují, že e-mail marketing má nebezpečného konkurenta. Lidé si zkrátka raději povídají s rychlým robotem než pomalou chatovací bublinou.

Chatboti vám umožňují zvýšit otvíranost, celkové prodeje i proklikovost a to až o 50 %.

 

Video na plné čáře válcuje text!

Oblíbenost i váha videa na internetovém obsahu stále roste. Průzkum společnosti Cisco tvrdí, že do roku 2021 bude zhruba 82 % obsahu založeno na videu.

To jen dokládá navštěvovanost youtube. V žebříčcích se umísťuje těsně za FB a oba za sebou nechávají hlubokou propast před ostatními sociálními službami a jinými stránkami. Aktivní uživatel youtube na něm stráví až hodinu denně a to je rozhodně ohromné číslo.

Proto, chcete-li oslovit co největší počet lidí, točte videa!!!

 

Obsah získává na důležitosti

Informovaný zákazník je něco, s čím v dnešní době musíte počítat, a proto se nesnažte opít své návštěvníky rohlíkem. Díky internetu a množství zdrojů, si snadno mohou informace ověřit, porovnají si různé produkty, najdou si nejvýhodnější cenu apod.

Rozhodně nestačí ukázat produkt a říct, že je nejlepší a ať si ho koupí.

Klíčem k úspěšnému oslovení je nabídnout pomocnou ruku již ve chvíli, kdy hledá odpovědi na své otázky. V ten moment musí narazit na vaše stránky! Pokud v tuto chvíli nebude u vás, přesvědčí ho o svých kvalitách někdo jiný.

 

Revoluce v podobě živých vysílání

Význam tohoto nástroje jen dokládá narůstající množství aplikací, které ho podporují nebo přes 10 miliónů živých vysílání na FB jen na přelomu let 2017 a 2018. Jeho výhoda je v unikátnosti a důvěryhodnosti obsahu a možnosti oslovit několik zákazníků v reálném čase.

Úžasné je, že ani nutně nepotřebujete drahé vybavení, postačí jen notebook či mobil a připojení k internetu. Využít živé vstupy lze nejen k budování značky či informování o novinkách, ale i spouštění nových produktů a nebo pravidelné setkávání.

 

Data, data a zase data

Ať se nám to líbí nebo ne, využíváme řadu zařízení a aplikací. Na všech pak zanecháváme svá data, která vždy někdo ukládá. Některé průzkumy odhadují, že v roce 2020 se bude o každém člověku ukládat neuvěřitelných 1,7 MB dat každou vteřinu.

Dodnes má spousta lidí pocit, že FB používají zadarmo, avšak není tomu tak, platí mu za to minimálně svými daty. Ta jsou ale využívána vesměs skutečně neškodně a anonymně k marketingovým a jiným účelům.

Výsledkem všech možných získaných dat je např. definice trendů, názorů atd., které mnohdy prozradí i to, čemu se nám zprvu ani nechce věřit.

Získat ta správná data je velmi důležité i pro úspěšný marketing a již dávno neplatí, že tato data dokáží sbírat a využít jen velké společnosti. Každá e-shop i kdejaký malý web už má k dispozici nástroje na zpracovávání těchto Big dat (velká data), např. Google Analytics.

 

Naivní reklama je velkým trendem

Lidé mnohdy reklamu cíleně přehlíží, nebo si dokonce instalují rozšíření prohlížečů, které blokují reklamu. Možnost, jak to překonat se skrývá v tzv. naivní reklamě.

Jedná se o reklamu, která na první pohled nevypadá jako reklama, ale jako běžný obsah, který postupně čtenáře vtáhne do děje a dovede ho až k nákupu.

Konkrétně se jedná např. o product placement (konkrétní značky se jen tak objevují ve filmech a seriálech apod.), odkazy na propagované stránky v nenápadných článcích (ty samotné ani vůbec nejsou laděny marketingově) atd.

 

Důvěra je důležitější než kdy předtím

I v roce 2018 je jasný trend – získat a udržet důvěru zákazníka. Bohužel, ale negativní názory šíříme přibližně 10 krát dále než ty pozitivní, tzn. dobrou zkušenost se dozví asi jeden člověk, zatímco negativní prožitky sdělíme přibližně deseti.

Důvěru získáte a udržíte transparentností a lidským přístupem. Zkuste ukázat nejen perfektní produkty, ale i kousek zákulisí, neboť to, kde pracujete a jak se produkty vyrábí lidi zajímá nejvíc.

Nabídněte zákazníkům individuální přístup, hýčkejte je a nebojte se dát najevo, že nejste „dokonalá“ velká firma, kde bude jen jeden z davu, protože právě to dnes mají zákazníci rádi!

 

Shrnutí

Hlídejte více než kdy předtím, co lidé sledují a co je zajímá, pak reagujte přesně na to. Musíte jim nabídnout řešení teď a tady (i díky online podpory a chatbotů) – doba se zrychluje a vy musíte držet tempo. Je vysoká konkurence, a proto se nebojte dát najevo svou jedinečnost a individualitu. Točte videa, navazujte vztahy a pracujte na kvalitním obsahu, neboť to je dnes nejcenější!

pturek

zpět nahoru