Nejúspěšnější reklamní slogany a jak na ně

Každý z nás zná nějaké slogany, které se jsou něčím natolik úspěšné, že jsme si je nedokázali vymazat z hlavy. Čím to, že některé zapomeneme během pár chvil a jiné známe ještě roky? Úspěšný slogan má zkrátka nemalý vliv na úspěšnost reklamy, a je jedno, jestli to je reklama v televizi, rádiu, banner u cesty nebo obrázek na FB.

Co je skutečným cílem reklamních sloganů? Jak vypadají ty nejznámější a nejúspěšnější z nich? Poznáte je všechny?

Reklamní slogany jsou:

  • Jeden ze základních nástrojů marketingové komunikace – jejich prostřednictvím můžeme oslovit zákazníka
  • nástroje, díky kterých lze budovat povědomí o značce
  • svým způsobem logo v textové formě
  • nezbytnou součástí úspěšné reklamní kampaně
  • součástí firemní image
  • středem poselství firmy

Jak vidíte, význam sloganů pro propagaci je skutečně veliký. Jejich hlavním cílem je vytvořit u spotřebitelů spojení, které v souvislosti se sloganem povede k vybavení si image produktu, služby či společnosti.

 

Dobrý reklamní slogan by měl:

  • Být nápaditý, kreativní a originální
  • Být výstižný, srozumitelný a snadno zapamatovatelný
  • Působit na emoce zákazníků, pokud to je vhodné, tak by měl být i vtipný
  • Předkládat výhody, tedy benefity, které produkt či služba zákazníkovi nabízí
  • Vyvolávat kladné dojmy z vaší společnosti
  • A hlavně – vyvolat touhu po vašich produktech či službách nebo alespoň upoutat pozornost

Níže u ukázek těch „nej“ sloganů se sami přesvědčíte, že každý z nich většinu těchto kritérií splňuje…

 

Jak vymyslet skvělý slogan – 5 rad pro každého, kdo vytváří slogan

  1. Chce to rytmus – dobrý slogan musí být zvučný, tím se stane i dobře zapamatovatelný.
  2. Dejte najevo klíčový znak produktu, tedy hlavní výhodu, proč by jej měl zákazník chtít.
  3. Odlište se sloganem od konkurence – je možné, že nenabízíte zcela unikátní službu, ale to nevadí… Odlište se!
  4. Vždy pravdivě – nenechte se unést tvůrčí činností, zdržte se lží a buďte pravdomluvní, jelikož dobrý slogan mimo jiné má budovat pozitivní image značky. Raději se proto držte pravdivých informací.
  5. Stručně! Slogan musí být jednoduchý, zapamatovatelný, přehledný a jasný. Rozhodně by neměl být delší než jedna věta o délce maximálně 8 slov.

 

Na závěr, ať vás dostaneme do tvůrčí nálady, pro vás máme několik nejúspěšnějších sloganů

TOP reklamní slogany v AJ:

  • Apple „Think Different.“ – „Myslete jinak.“
  • NIKE: „Just Do It.“- „Prostě to udělej.“
  • McDonalds: „I’m Lovin‘ It.” – „Miluji to.“
  • Subway: „Eat Fresh.” – „Jezte čerstvě.“
  • Skittles: „Taste the Rainbow.” – „Ochutnej duhu.“
  • Red Bull: „It Gives You Wiiiings!” – „Dává vám kříííídla.“
  • Coca Cola:  „ It’s the real thing.“ – „Je to skutečná věc.“
  • De Beers:  „A Diamond is forever.“ – „Diamant je věčný.“
  • L’Oreal: „Because You’re Worth It.“ – „Protože za to stojíš.“
  • Uber: „Everyone’s Private Driver.” – „Každý je soukromý řidič.“

 

TOP reklamní slogany značek aut:

  • BMW „Navrženo pro radost z jízdy.“
  • Lada Priora „Na všech silnicích země.“
  • Nissan „Překročení očekávání.“
  • Lexus „Snaha o dokonalost.“
  • Škoda „Jednoduše brilantní.“
  • Shell „Aby váš motor lépe Shell.“

 

Top reklamní slogany alkoholických nápojů:

  • Diesel: „Jsme tak odlišní, a přesto jsme spolu.“
  • Stella Artois: „Dokonalost je neocenitelná.“
  • Sprite: „Žízeň nikdy nevyhraje!“
  • Hershey Kola: „Chuť vítězství!“
  • Meataxa: „Dotkni se slunce.“
  • Fernet Shtock: „I muži mají své dny.“
  • Kofola: „Když ji miluješ, není co řešit.“
pturek

zpět nahoru