Jak si vytvořit skvělý banner i bez drahého grafika – 5 nejdůležitějších tipů

Na první pohled to může vypadat jednoduše. Buďto si plakát vytvoříme sami, nebo stačí poslat zadání grafikovi a za chvíli jej mám hotový. Skutečnost však až tolik jednoduchá není. Kvalitní banner vyžaduje naši pozornost, čas i práci a jak na to se dozvíte právě zde.

9 tipů jak vytvořit banner:

  1. Proč? Komu? Jak? Kdy? Kde?
    Než se dáte do samotného vytváření, zodpovězte si tyto otázky. Navíc nebude od věci se je alespoň heslovitě poznamenat. Jde o to, si promyslet, co vlastně propagujete, koho chcete oslovit, jaký to má mít účel atd.
    Vytřídíte si tím své informace a získáte jistotu, že výsledek bude skutečně splňovat zamýšlený účel. Mnoha lidem se při vytváření totiž stává, že sice vytvoří něco famózního, ale ve tvůrčím zápalu se nakonec jedná o něco úplně jiného, než to původně mělo být.
  2. Jděte na to jednoduše a střídmě
    Hlavní cíl Vašeho plakátu je něco sdělit zákazníkovi, tedy předat určité sdělení a nejlépe ho rovnou i namotivovat k nějaké akci. V žádném případě se nemá jednat o bohatou prezentaci vašeho grafického umění, ale spíše o jednoduchý, jednoznačný, a snáze pochopitelný banner. Ve výsledku musí být jasné, co chcete sdělit a proč by to někoho mělo zajímat.Použijte dobře čitelné, přiměřeně veliké a dostatečně kontrastní písmo.
  3. Upoutejte pozornost
    Ano může to na první pohled být v rozporu s předchozím bodem, ale má to svou logiku. Plakát musí upoutat pozornost. Abyste toho docílili a nebyl plakát přeplácaný, zvolte si jeden nosný prvek plakátu. Může jim být určité logo, fotka, nadpis, slogan atd. a z něj potom vycházejte. Mnohdy postačí příhodná fotka modelky, produktu, přírody nebo jen otázka na bílém pozadí.Obtížně proveditelný, ale při správném provedení velmi účinný, může být přesně opačný prvek, tedy šokovat. Jde o to, aby si sledující položil otázku: „Co to vůbec je?!“. Může to být gramatická chyba, něco zcela netradičního nebo kontroverzního apod. Je to však reklama na hraně, jelikož stačí jen krůček a už působí nemorálně, hloupě, či rušivě. Zákazník si dokonce ani nezapamatuje Vaše sdělení ale všechny ostatní prvky reklamy.
  4. Méně znamená více
    Žádné kvanta informací, ale jednoduché sdělení! Nikdo ze zákazníků nebude dlouho číst a zkoumat smysl. Místo toho se spolehněte na jednoduchou a dobře vypadající grafiku, romány si pište jinde. Kromě toho, že nikdo nebude Vaši reklamu luštit, bude jednodušší reklama i snadněji zapamatovatelná a nebude potřeba ji tolikrát zobrazovat každému oslovenému zákazníkovi.Spoustě grafiků se alespoň čas od času stane, že vytvoří velmi složitý a propracovaný obraz. Bohužel, ale nehledě na promrhaný čas i úsilí, je nutné začít znovu, popř. určitou část své práce smazat.
  5. Call to action
    Český překlad „výzva k akci“ působí poněkud krkolomně, avšak dá se s trochou šikovnosti snadno pochopit. Podstata je, sdělit v reklamě zákazníkovi, co má udělat, aby si produkt koupil, navštívil Vás apod. V zásadě tím jenom navedete na další postup.Tento prvek plakátu v žádném případě nepodceňujte, neboť může značně zvýšit efektivitu Vaší reklamy! ***Zajímá Vás více o efektivitě reklamy? (vložit odkaz)***Kromě Vašeho sdělení a loga, byste neměli zapomínat na call to action, zvláště, jedná-li se o online reklamu. Toto tlačítko nemusí být přes celý banner, stačí menší, dobře viditelný obdélníček.Ideální call to action je propojené s nějakým významným benefitem, tedy důležitou výhodou, kterou zákazník u Vás získá.
    Příklady call to action mohou být:

    • Chci svůj dárek a odměnu
    • Získejte poštovné zdarma
    • Zaregistrujte se nyní zdarma
    • Ale i jednodušší jako třeba: „Zjistěte více“ (u plakátu produktu, kde jste vyzdvihli jeho výhody)

    Pokud už svůj banner máte hotový, ale nevíte, kde jej zveřejnit, využijte služeb online reklamního tržiště. Zde si snadno najdete mezi inzeráty Vám vyhovující plochu a během pár chvil už můžete jednat s pronajímatelem na ceně a na ostatních podmínkách inzerování.Je to snadné a zvládne to každý!

pturek

zpět nahoru